EFOP-5.2.1- 17-2017-00009: 2020. évi híreink

2020. | 06. | 09. – 2020. | 06. | 23. Fejlesztés és szabadidős tevékenységek

2020. június 23. Mozgáskészség fejlesztése – Egyszerű tánclépések. A foglalkozás célja a játékos, táncos mozgásfejlesztés volt. Egyszerű mondókákra és dalokra egyszerű tánclépéseket tanultak meg, fejlesztve ezzel ritmusérzéküket is. Az elsajátított lépésekből egy rövid kis koreográfiát állítottunk össze közösen.

2020. június 9. Képességfejlesztés: meseillusztráció készítése A három pillangó meséje alapján. A mese meghallgatása után festettünk, nyírtunk,ragasztottunk és közösen elmondtuk a mese történetét.

2020.05.30. | Klubfoglalkozás Szendrőládon- Színdarab bemutatása a szülőknek

A foglalkozáson a gyerekek bemutattak egy rövid, általuk koreografált történetet a szülőknek. A fő cél a közösséggé formálódás elősegítése, a szocializáció és a társas érintkezés fejlesztése. A gyerekek a dramatikus játék segítségével megfogalmazták és közvetítették érzelmeiket, önkifejezési képességük fejlődött. A szerepjátékok növelik és elősegítik az önbizalom erősödését, miközben az élmények együtt-átélése is hatalmas kohéziós energiával bír. A tehetségek mellett kibontakozási területet nyernek a zárkózottabb, visszahúzódó tanulók is. Növekszik a beleélőképesség, megmozgatja a fantáziát. A kommunikációs képességek fejlesztése mellett szociális kompetenciák is fejlődnek. A szülőknek nagyon tetszett a gyerekek bemutatkozása, sokan nem is látták még a gyermeküket szerepelni, pozitív érzelmekkel gazdagodtak valamennyien.

2020.05.29. | Klubfoglalkozás Encs-Fügödön- Társasjáték

Erre az alkalomra csak 3 gyerek jött el.

Mivel csak hárman voltak, ezért a kezdő “Hogy vagy?” kört lejátszották, de a jégtörő vaddisznós játékot ennyien nem lehet játszani, ezért az elmaradt. Alapvetően lelkesen jöttek erre az alkalomra is, arról nem tudtak semmit, hogy ki miért nem jött.

Dobbléval kezdtünk, ezt már mind régebbről ismerték, így a versengés megint kialakult, de nagyon élvezték, felpörgette őket.

Dobble után a Sushi goval játszottak. Látszott, hogy már többször játszották, egyre ügyesebbek benne. A már korábban bevált játékokhoz a tapasztalat szerint érdemes visszatérni, hogy ők is érezhessék, hogy egyre ügyesebbek.

Az alkalom végén azt mondták, hogy tetszett nekik, nagyon élvezték, hogy megint játszhattak a Sushi go-val. Mindhárman azt mondták, hogy azt viszont sajnálták, hogy kevesebben voltak.

2020.05.28. | Szülő klub Szendrőládon- A család, mint érték

A foglalkozás elsődleges célja a pozitív attitűd kialakítása, erősítése a család intézménye iránt. Beszélgettünk arról, hogy kinek mit jelent a család, a családon belüli szerepekről és kapcsolatokról (szülő-gyerek, testvérkapcsolat), a családon belüli munkamegosztás fontosságáról. Segítségnyújtás, tanácsadás a család életében felmerülő problémák kezelésében, esetleges megoldási lehetőségeiben. Beszélgettünk az érzelmek jelentőségéről a családon belüli kapcsolatok alakításában, a családon belüli kommunikáció helyes formáiról. A foglalkozáson azt erősítettük, tudatosítottuk a szülőkben, hogy a család az elsődleges nevelési tényező. Rávilágítottunk, hogy a szülők példája, kölcsönös kapcsolatuk, a család életvitele mind meghatározza a gyermek nézeteit, viselkedését. Több példán keresztül mutattuk be a helyes értékrendet, magatartási mintákat, a helyes gyermeknevelési módszereket. A gyermek számára meghatározóak azok a magatartásminták, amelyeket azok a személyek tanúsítanak, akikhez érzelmileg erősen kötődik. Ezek elsősorban a szülők.

2020.05.27. | Tanulás segítése Szendrőládon- Képességfejlesztés társasjátékokkal

A foglalkozáson képességfejlesztő társasjátékokkal játszottunk. Először a memóriakártyákkal kezdtünk, aztán olyan játékokkal, ahol a problémamegoldó képességeik kerültek előtérbe. A foglalkozás célja a tanulási képességek fejlesztése volt.

A társasjátékok lehetőséget biztosítanak a gyerekeknek arra, hogy felfedezzenek új dolgokat és adott esetben, egy vesztes játék esetén kudarcot valljanak. Azok a gyerekek, akik többször is nekiállnak egy-egy vereség után a játéknak megtanulják, hogy ne adják fel azt, amit elkezdtek. Mindez pedig lehetőséget ad arra, hogy a gyerekek elsajátítsák a kemény munka, a kitartás és az alkalmazkodás képességét. Továbbá a játék során a gyerekek megtanulnak tudatosan egy dologra koncentrálni, összpontosítani, ezáltal figyelme stabilabbá válik. A házba járó gyerekeknek nincsenek otthon ilyen jellegű játékaik. Óvodában, később iskolában, napköziben talán játszanak társas játékokkal, de összességében keveset. Észrevehető ez szabálytartásukban és kudarc tűrőképességükben

2020.05.26. | Egészséges életmód program Szendrőládon- Savanyúság készítése

A foglalkozáson az egészséges táplálkozás alapjait erősítettük. A gyerekek és a felnőttek közös munkával, friss zöldségek felhasználásával készítettek savanyúságot. Megismerték a tartósítás ezen eljárását, a zöldségfélék feldolgozásának különböző módjait. Beszélgettünk a friss zöldségek fogyasztásának jelentőségéről. A gyerekek és a felnőttek közös munkával, friss zöldségek felhasználásával készítettek salátát. Beszélgettünk a friss zöldségek fogyasztásának jelentőségéről. A foglalkozás fő célja az egészséges életmódra nevelés, az egészség megtartása, megerősítésére való felkészítés. Feladatunk a betegségmegelőzés és egészségmegőrzés szokásainak megalapozása, bemutatásuk, gyakorlati alkalmazásuk. Szerezzenek egészséggel kapcsolatos műveltséget, tájékozottsági szintjük emelkedjen ebben a témában. Az életvitelhez szükséges elemeket, mint a megfelelő táplálkozás tudatosan alkalmazzák. A friss zöldségek természetes vitaminforrások, amelyek támogatják egészségünket.

2020.05.26. | Prevenciós foglalkozás Szendrőládon- Dohányzás megelőzése

A foglalkozás célja az egészség, egészségtudat erősítése. A káros szenvedélyek közül a dohányzásról, annak konkrét, szervezetet károsító hatásairól tekintettek meg egy kis filmet. Beszélgettünk a függőség kialakulásáról, a leszokás nehézségeiről, lehetőségeiről. Felvilágosítást kaptak a lehetséges következményekről. Személyes véleményeket, tapasztalatokat osztottak meg. A prevenciós foglalkozás fő célja a megelőzés, az egészségkárosodás megelőzése, vagyis bekövetkezésének csökkentése. Az egészségvédő készségek kifejlesztése, erősítése. A szenvedélybetegségek megelőzése, a preventív nevelés a családi közösségen belül is hangsúlyos legyen. A foglalkozásokon mutatjuk be a szülőknek, hogyan lehet megelőzni, hogy valaki szenvedélybeteggé váljon, illetve fennálló probléma esetén hogyan kell azt kezelnünk, hová fordulhatunk, honnan kaphatunk segítséget.

2020.05.26. | Tanulás segítése Szendrőládon- Szókincs fejlesztése

A foglalkozás célja a gyerekek szókincsének bővítése, szavak jelentéstartalmának megismerése, a szóbeli kommunikáció képességének fejlesztése. A gyerekeknek egy elkezdett mesét kellett tovább fűzniük, fantáziájukra bízva a kitalált mese cselekményét. A foglalkozás végén önálló mesemondás. A szerepjátékok növelik és elősegítik az önbizalom erősödését, miközben az élmények együtt-átélése is hatalmas kohéziós energiával bír. A tehetségek mellett kibontakozási területet nyernek a zárkózottabb, visszahúzódó tanulók is.

A mesék meghallgatása, a közös mesemondás növeli a szövegértés képességét, fejleszt a szókincset, fejleszti a tiszta, szép beszédet, a helyes kiejtést. növekszik a bele élőképesség, megmozgatja a fantáziát. Mivel a gyerekek hallgatják és figyelik egymást, ezért javítják is egymás hibáit. Sor kerül a saját hibák kijavítására is. A kommunikációs képességek fejlesztése mellett szociális kompetenciák is fejlődnek. Sajnos az ide járó gyerekek nagy része nem hall otthon mesét, csak a televízióban vagy az iskolában találkozik mesemondással. Ezért is tartom fontosnak, hogy ne fosszuk meg őket a mesék varázslatos világától.

2020.05.23. | Prevenciós foglalkozás Szendrőládon- A család, mint érték

A foglalkozáson a szülők és a gyerekek közösen játékos feladatokat oldottak meg. A cél a családon belüli kapcsolatok erősítése, a családon belüli kommunikáció javítása, segítő hozzáállás kialakítása a közösséggel, a családdal, a másik emberrel kapcsolatosan. A család mind a gyermekek, mind a felnőttek életében nagyon fontos szerepet tölt be. A szülőknek biztosítaniuk kell azokat a feltételeket, amelyek a gyermek fejlődéséhez szükségesek, ugyanakkor meghatározott magatartási és szerepmintákat is közvetít. A foglalkozáson azt erősítjük a szülőkben, hogy a család az elsődleges nevelési tényező. Saját példamutatásukkal, kapcsolatuk minőségével, életvitelükkel meghatározzák gyermekeik nézeteit, viselkedésüket.

2020.05.22. | Tanulás segítése Szendrőládon- Mesedélután

A foglalkozáson a gyerekek A három kívánság című népmesét hallgatták meg. Közösen megbeszéltük a történet cselekményét, a szereplők tulajdonságait. A foglalkozás célja a jellem és értékrend pozitív fejlesztése volt. A meseszereplők osztályozásával a jó és a rossz tulajdonságokkal való azonosulási képesség vizsgálata. Beszélgetés arról, hogy „Neked mi lenne a három kívánságod?” A kisebbek szép, színes rajzokat készítettek a meséhez. A nagyokkal szerepjátékot játszottunk. A drámajáték felszabadító, élményt adó ereje lehetőséget ad, hiszen drámajátékok, történetek, szituációk feldolgozásával segítem a hátrányos helyzetű tanulók beilleszkedését, valamint a nem hátrányos helyzetű gyerekek inkluzív attitűdjének kialakulását. A dráma eszköztára alkalmas arra, hogy tanulóimat kooperációra ösztönözzem, s ezáltal a tanulók személyiségformálásában hatékony lépéseket tudok tenni. A drámázásban, szerepjátékokban megvalósul az együtt, egymásért való tevékenység közös öröme.