EFOP-5.2.1- 17-2017-00009: 2020. évi híreink

2020.05.22. | Klubfoglalkozás Encs-Fügödön- Társasjáték

A második alkalommal a cél a csapat összehangolása volt, a gyerekek megismertetése újabb, különböző társasjátékokkal. 

Először egy “Hogy vagy?” kört játszottak, ahol mindenki elmondta, hogy hogy érzi magát.

Ezután fejrecsapósat kezdtek játszani. Ez nagyon tetszett nekik, bár a kisebb létszám miatt picit nehezebb volt játszani. A pepsi és a pirító volt a kedvencük.

Már az elejétől kezdve alig várták, hogy játszhassanak, mert megtudták, hogy a Sushi go-val kezdődik majd a játék. Közösen átvették a szabályokat, nekik kellett elmondani, hogy hogyan is kell játszani a játékot és mik a szabályok. Ez egész jól ment nekik, csak kis kiegészítésre volt szükség.

A Sushi go után a Csak egy játékot tanulták meg a gyerekek. Ez a játék is tetszett mindenkinek.

Összességében a csapatnak ilyen felállásban egy picit még nehéz volt ez a játék.

A végén a gyerekek elmondták, hogy kinek hogy tetszett az alkalom. Mindenki élvezte, nagyon várják a következő alkalmat.

2020.05.21. | Tanulás segítése Szendrőládon- Egyéni fejlesztés, képkirakó

A foglalkozást közös puzzle kirakózással kezdtük, fejlesztve ezzel a gyerekek térlátását, figyelmét. A közös feladatvégzéssel együttműködő képességük, társas kommunikációjuk is erősödött, javult. A foglalkozás második felében egyénileg kaptak feladatokat, annak megfelelően, hogy kinek mely képessége szorul leginkább fejlesztésre. A gyerekekre jellemző , hogy nagy lendülettel vágnak nekik a feladatok elvégzéséhez. Nem számít, hogy játékos tanulásról van szó vagy konkrét iskolai feladat megoldásáról. Egymással versenyeznek, hogy ki kerüljön elsőnek megszólításra, kinek a feladata készüljön el először és főleg, ki kerüljön ki győztesen. Dicséretre , ösztönző szavakra most is mindenkinek szüksége volt. A kisebb, gyengébb képességű tanulók hamarabb elveszítik érdeklődésüket, kimaradnak a kiscsoportos tevékenységből. Ilyenkor marad a segítő beszélgetés, érdeklődésének megfelelő kérdés-felelet játék, vagy egyszerűen hagyom, hogy azt tegye, amit szeretne: rajzolgat, színez, énekelget vagy a házban található játékokkal játszik.

2020.05.21. | Szülő klub Szendrőládon- Önismereti teszt

A foglalkozás elsődleges célja az önismereti képesség fejlesztése volt. Egy önismereti tesztet töltöttek ki, melyet közösen kiértékeltünk. A közös beszélgetéssel erősítettük a reális önértékelésüket, fejlesztettük a társas, szociális, kommunikatív készségeiket. Beszéltünk a példakép fogalmáról, annak fontosságáról. Néhány példás életút kiemelése és bemutatása a közvetlen környezetből. Az önismeret fontosságának hangsúlyozása.  A céljaink sikeres elérését, a számunkra fontos döntések meghozatalát jelentős mértékben segítheti, ha tisztában erősségeinkkel, gyengeségeinkkel, képességeinkkel. Személyes tulajdonságaink közül az érdeklődés és képességeink ismerete kifejezetten fontos az életpályánk alakításában.

2020.05.20. | Tanulás segítése Szendrőládon- Játékos matematika

A foglalkozás a gyerekek szám- és mennyiségfogalmának elmélyítését, számolási készségük erősítését szolgálta játékos feladatokon keresztül. Papíralapú feladatokat és szerepjátékhoz kapcsolódó tevékenységeket végeztek először. (pl. játszottunk boltosat, bankosat…) Ezután mutattam nekik néhány érdekes feladatot az internetről ( wrdwoll, learningapps). Az ide járó gyerekeknek az IKT (info – kommunikációs technológia) eszközei magától érthetők, az élet minden területén ezek veszik körül. Tanítványaim használják a gépet, életük szerves részévé vált. Ezen gyermekek figyelmének lekötése egyre nagyobb feladat, ezért gyakran használom a foglalkozás közben a laptopot, illetve az internet által felkínált lehetőségeket. A számítógép képes hozzájuk szólni, hiszen mindennapjaik elemi része. Mint gyakorló pedagógus felismertem, hogy hagyományos módszerekkel nem lehet hasonló hatékonysággal dolgozni, mint az elektronikus tananyagokkal. A számtalan érdekes feladattípus megoldás lehetőséget biztosít arra, hogy hatékonyan támogassa a tanulás folyamatát

2020.05.19. | Tanulás segítés Szendrőládon- Versek, mondókák, színezés

A foglalkozáson a gyerekek megtanulták Zelk Zoltán: Tavaszi dal című versét, amit párbeszédes formában is gyakoroltak. Számos színezőt is kaptak, amely tavaszi virágokat rejtett. A foglalkozás célja az volt, hogy fejlődjenek tanulási képességeik, mint a figyelem, emlékezet, memória. A versek, mondókák fontosak a gyermek fejlődésében, a ritmikusság, a dallam a gyerekek természetes szükséglete, fejlesztik a szókincset, a képzelőerőt. A jól megválasztott versikék megalapozzák a érzelmi, erkölcsi normákat, a gyermekek érzelmi és értelmi fejlődésében is nagy szerepe van, fejlesztik a ritmusérzéket,  szorosabbra fűzik a gyermek-felnőtt kapcsolatot és mondókázva még az összepakolás is gyorsabban megy J . A magyar irodalom nagyon szerencsés helyzetben van, hiszen szinte minden ünnepre,  évszakra, játékra, hétköznapi tevékenységre van mondóka vagy kis versike. A szendrőládi gyerekeknek nagyon nehezen megy a verstanulás. Sokat kell velük gyakorolni. Együtt, egyszerre mondva a szavakat- inkább játéknak tűnik, mint tanulásnak a foglalkozás.

2020.05.19. | Prevenciós program Szendrőládon- Alkoholprevenció

A fő cél az egészség, mint érték tudatosítása. A foglalkozást filmvetítéssel kezdtük, amely a káros szenvedélyek közül az alkohol konkrét hatásairól, különösen a szervezetet károsító hatásairól adott tájékoztatást. Beszélgettünk a függőség kialakulásának lehetőségeiről és a leszokás nehézségeiről. Saját tapasztalatokat, véleményeket osztottak meg. Legyenek tisztában a szenvedélybetegség fogalmával, különböző fajtáikkal, kialakulásuk folyamatával, kapjanak pontos információkat ezek egészségre gyakorolt hatásairól. Ismerjék meg a függőség meghatározását, a már kialakult függőség kezelésének lehetőségeit. A felelős gondolkodás és a döntésképesség fejlesztése, választási alternatívák felismerése, valamint a választások következményeinek tudatosítása minél korábbi életkorban. Saját erőforrásokat meghaladó probléma esetén képesség kialakítása az estleges segítségkérésre, illetve a segítség elfogadására.

2020.05.19. | Egészséges életmód program Szendrőládon- Bodzaszörp készítése

A foglalkozás célja az egészséges életmódra ösztönzés, nevelés a táplálkozási szokásainkban. Bodzaszörpöt készítettek a felnőttek és a gyerekek közösen. Megismerték a szörpkészítés eljárását ill. beszélgettünk a közvetlen környezetünkben fellelhető természetes alapanyagokról, azok feldolgozásáról, felhasználásukról. A kapható cukros, szénsavas italok, üdítők szervezetre káros hatásai. Külön hangsúlyoztuk a fiatalok körében népszerű energiaitalok egészségromboló hatását, hiszen nem egy tragédiáról hallhattak, olvashattak ezzel kapcsolatban. (Sajnos a mi gyerekeink is előszeretettel fogyasztják, gyakran szülői engedéllyel!) Ettől függetlenül a gyerekek élvezték, hogy segíthettek a szülőknek. Ezután a szülők kapcsolódtak be a gyerekek tevékenységébe, együtt játszottak, közben önfeledten beszélgettek, s megkóstolták az elkészített szörpöt. Kellemesen eltöltött összejövetelt sikerült megvalósítanunk.

2020. | 05. | 19. Klubfoglalkozás

Május 19. Fejlesztő foglalkozás: a foglalkozáson a gyerekek megtanulták Zelk Zoltán: Tavaszi dal című versét, amit párbeszédes formában is gyakoroltak. Számos színezőt is kaptak, amely tavaszi virágokat rejtett. A foglalkozás célja az volt, hogy fejlődjenek tanulási képességeik, mint a figyelem, emlékezet, memória.

2020.05.15. | Klubfoglalkozás Szendrőládon- Sütés nélküli édességek

A szülők nagy örömmel vettek részt a sütemények elkészítésével való beszélgetésen, programon. Elmondták, hogy ki mit szokott sütni, milyen sütik elkészítését szeretnék megismerni, megtanulni. Egyszerűen elkészíthető desszertek, sütik receptjeit beszéltük meg. Az anyukák nagy örömmel vettek részt a sütemények elkészítésével való beszélgetésen, programon. Elmondták, hogy ki mit szokott sütni, milyen sütik elkészítését szeretnék megismerni, megtanulni. Egyszerűen elkészíthető desszertek, sütik receptjeit beszéltük meg. A foglalkozáson kókuszgolyót készítettek közösen a felnőttek és a gyerekek. Kipróbálták hogyan lehet sütés nélkül is édességet készíteni, egyszerűen, gyorsan, kevés alapanyagból. Ráéreztek a munkamegosztás fontosságára, a közösen végzett munka örömére.

2020. | 05. | 18. Klubfoglalkozás

Május 18. Közösségi rendezvény, klubfoglalkozás: A foglalkozáson kókuszgolyót készítettek a gyerekek. Kipróbálták hogyan lehet sütés nélkül is édességet készíteni, egyszerűen, gyorsan, kevés alapanyagból. Ráéreztek a munkamegosztás fontosságára, közösen végzett munka örömére. A felnőttek közben lángost készítettek.