EFOP-5.2.1- 17-2017-00009: 2021. évi híreink

2021.02.09. | Egészséges életmód program Abaújszántón- Memóriagyakorlatok

A foglalkozás célja a memória fejlesztése és a figyelem fenntartásának javítása volt. Annak érdekében, hogy a gyermekek teste, lelke és gondolkodásmódja egészségesebbé váljon, gondolkodtató társasjátékokkal és fejtörő feladatokkal kívántuk elérni a fejlődést. A gyermekek igazán jól érezték magukat a foglalkozás során. Kihívás volt számukra a helyes megoldás elvégzése, de összességében elmondható, hogy a résztvevők közül csak nagyon kevesen nem tudták többszöri próbálkozásra sem a feladatokat megcsinálni. Úgy vélem, az ilyen jellegű társasjátékok, továbbá a társas és egyéni fejlesztő feladatok nagy hatással vannak a gyermekek fejlődésére, több foglalkozáson is érdemes az effajta játékok alkalmazása, felhasználása.

2021.02.09. | Tanulás segítése Szendrőládon- Helyesírás, egyszerű számolások

A helyesírás végigkíséri egész életünket, ezért a helyesírási kultúra fejlesztése nem elhanyagolható területe az iskolai nevelésnek. Nemcsak az iskolában tanuljuk a helyesírást: hanem minden olyan hely is a helyesírás tanulásának színtere, ahol írásképpel találkozunk. Így hatással vannak a gyermekek alakuló helyesírására az utcai plakátok, az otthon, az újságokban, a televízióban látható-hallható szövegek, a rohamosan terjedő számítógép-használat miatt pedig különösen fontosak a számítógépen olvasható-hallható virtuális szövegek. Mivel a gyermekek igen nagy számban találkoznak az iskolán kívül papíralapú és virtuális szövegekkel, a helyesírás tanulásának nem elhanyagolható módja a véletlen tapasztalatszerzés. A Házban is számtalan lehetőséget adunk a gyerekeknek gyakorlásra. Mindenkinek van saját füzete, abban dolgoztak ezen a foglalkozáson is. A kisebbek egyszerű számolási feladatot kaptak, az elsősök a számjegyírást gyakorolták.

2021.02.08. | Szülő klub Abaújszántón- Egyéni szülői tanácsadás

A foglalkozás célja a szülő bevonása volt gyermekei általános fejlesztő programjaiba. Az a tapasztalatom, hogy a projektbe bevont szülők segítségre szorulnak abban, hogyan tudnak közös programot szervezni a gyermekeikkel. Az egyik szülő négy gyermekét neveli párjával, akik közül két kislány rendszeresen jár a foglalkozásainkra, a másik két gyermeke még nem tud részt venni szervezett eseményeinken. Nagyon nehéz a két kislánnyal megtalálni a közös nevezőt, a gyermekek között egy év korkülönbség van, és alig egyeznek valamiben. A mindennapi életben kialakult helyzetek kezelésében is segítségre szorul, olykor hajlamos szóban és cselekedetben is különbséget tenni a két gyermek között. Ezen szeretne változtatni, így közös célul tűztük ki, hogy amikor teheti, szakít időt a lányok fejlesztésére, olyan módon, hogy eljár a gyermekfoglalkozásokra is, és aktívabban bekapcsolódik életükbe. Úgy gondolom, hogy az édesanya hozzáállása nagy hatással lesz gyermekei érzelmi és értelmi fejlődésére is.

2021.02.08. | Egészséges életmód program Encs-Fügödön- Szemészeti vizsgálat

Az egészséges életmód program keretein belül megszervezett második szemészeti vizsgálat sikeresen megvalósult.Az erre az alkalomra beosztott gyermekek és kísérőik egy kivételével, akik megfeledkeztek az időpontról, részt vettek az eseményen.A gyermekeket alaposan megvizsgálta a doktor úr, aki kedves és közvetlen volt a gyerekekkel. Ahol ezt a szülő kérte, ott magára a vizsgálatra is bekísértem a gyermeket és szülőjét, a többiekkel a váróban beszélgettünk a vizsgálat fontosságáról.A gyermekek a vizsgálat végén egy „kincseszacskóból” választhattak egy kis apróságot maguknak, bátorságuk jutalmául.A vizsgálaton részt vevő gyermekek közül két kisgyermeknek szeptemberben kontrollvizsgálatra kell jönniük, további egy gyermeknek pedig egy év múlva kell részt vennie kontrollvizsgálaton. A többi gyermeknek ép a látása.

2021.02.05. | Egészséges életmód program Abaújszántón- egyéni foglalkozás, problémamegoldás

A foglalkozás célja a mindennapi problémák megoldási lehetőségei, a helyes döntéshozatalra való ösztönzés volt, egyéni konzultáció során, mely alappillére az egészséges lelki fejlődésnek. Az okosdoboz.hu weboldalon található egészségnevelési feladatok megoldásával zajlott a foglalkozás. Témakörönként, korosztály szerint lehet választani a különféle feladatok közül. Az egyik résztvevő lánnyal a „Bajban voltam, de megoldottam” című online feladatsort töltöttük ki, melyben olyan problémákról hallgathatott és olvashatott tanácsot, melyek őt is érik a mindennapokban. Vele is előfordul, hogy reggel nem ér be időben az iskolába, vagy kicsúfolják társai, így remek példákkal tudtam neki prezentálni az online feladat segítségével, melyek a rossz és melyek a jó tanácsok az ilye jellegű szituációk helyes kezelésére. A gyermek érdeklődését és figyelmét teljes mértékben lekötötte a feladat, melyet kiváltképp élvezett, pozitív élményekkel és tudással gazdagodott.

2021.02.05. | Tanulás segítése Encs-Fügödön

A foglalkozás szókígyót játékkal kezdődött, hogy ráhangolódjunk a tanulásra. A feladatokat nagyrészt önállóan, ügyesen és nagy érdeklődéssel végezte a résztvevő gyerek. Ezután hangos olvasásra került sor, majd mértékegységváltással foglalkoztunk, aztán az albínó fogalmával kapcsolatban beszélgettünk a pigmentekről és a világ más kontinensein élő emberekről.

A 2. feladat is nagyon könnyen ment, a műveletek sorrendjéről volt szó, nagyon gördülékenyen, gyorsan kiszámolta fejben az eredményeket.

3. feladat: Végezetül néhány összeadást és kivonást gyakoroltunk.

2021.02.04. | Szülő klub Abaújszántón- Szülői tanácsadás

A foglalkozás célja a szülők bevonása a gyermekek készség-, és képességfejlesztő programjaiba. A projektbe bevont szülők segítségre szorulnak abban, hogyan tudnak közös programokat szervezni gyermekeikkel. A szülőknek meg kellett mutatni, hogyan szakítsanak időt a gyermekeikre, hogyan szervezzék mindennapi feladataikat úgy, hogy a közösen eltöltött időt hasznosan és vidáman tudják eltölteni. Fontosnak tartom, hogy a szülők is aktívan részt vegyenek a gyerekek bizonyos szabadidős tevékenységeiben, tudjanak együtt játszani, labdázni, rajzolni. Ezentúl szükséges, hogy ne csak az édesanya vállaljon főbb szerepet a gyermekek nevelésében, hanem egyenlő mértékben az édesapa is kivegye a részét a gyerekek fejlesztésében, minőségi idő eltöltésében. Lényeges, hogy azokban a családokban, ahol több gyerek is van, minden gyerekkel ugyanannyi időt szükséges foglalkozni. A tanácsadáson megbeszélésre került az is, hogy nagyobb érdeklődést tanúsítsanak a szülők a gyermekek irányába, kérdezzék meg, mi volt az iskolában, hogyan telt a napjuk, ezzel fejlesztve a kommunikációs képességüket.

2021.02.04. | Tanulás segítése Encs-Fügödön

A foglalkozás barchoba-val kezdődött, majd néhány feladatot oldottunk meg közösen a jelenlévőkkel. Nagyon sokat dolgoztunk az első, naptáras feladaton, ez teljesen kész is lett, és úgy tűnt, a naptár koncepciója, a hónapok nevei, napok, hetek, száma is bevésődött.

Végezetül műveletes feladatot oldottunk meg, és ügyesen, kevés segítséggel sikerült is a feladat, majd egy saját történet írásának megkezdésére került sor.

2021.02.03. | Egészséges életmód program Encs-Fügödön- Szemészeti vizsgálat

Az egészséges életmód program keretein belül megszervezett első szemészeti vizsgálaton résztvevő gyermekek közül kettőnek további vizsgálatokra van szüksége a gyermekszemészeti rendelésen, Miskolcon. Az erre az alkalomra beosztott gyermekek közül az egyik sajnos nem vett részt a vizsgálaton, mert nem tudták megoldani családon belül a gyermek kíséretét. (Ennek a családnak gondoskodunk új időpontról.) A vizsgálatra bekísértem az édesanyát a gyermekével, és segítettem a kommunikációt az eü-s dolgozók és az anyuka között. Az elsődleges vizsgálat gyorsan lezajlott, majd egy hosszú várakozási idő következett, mert a szemészorvos épp műtött. Amint megérkezett a doktornő, egy újabb alapos vizsgálat következett. A gyermek a vizsgálat végén egy „kincseszacskóból” választhatott egy kis apróságot magának, bátorsága jutalmául. A vizsgálaton résztvevő gyermeknek további vizsgálaton kell részt vennie, mielőtt fel tudják írni a számára megfelelő segédeszközt.

2021.02.03. | Prevenciós program Abaújszántón- Iskolai lemaradás megelőzése

A foglalkozás célja a gyermekek iskolai lemaradásának megelőzése, a motiváció felkeltése volt a tanulásra. Különféle feladatokkal hívtuk fel a figyelmet arra, hogy a tanulás játékos formában is megvalósulhat. A résztvevő gyermekeket korosztályonként két csoportra osztottam fel. A 8-9 évesek kirakós játé segítségével fedezhették fel a hasznos időtöltés rejtett érdekességeit. A kirakós és társasjátékok mellett a kézügyességre is hangsúlyt fektettünk, a vonalzó helyes használatára törekedve. A nagyobb, 11-12 éves korcsoportú gyermekek matematikai, játékos feladatokat oldottak meg, ahol fejlődött gondolkodásmódjuk. A lányok egyénileg és közösen is oldottak meg feladatokat. A foglalkozáson mindenki tapasztalhatta a társasjátékok hatásait, a szórakozáson túl remek programot biztosít szabadidőben, emellett komoly fejlesztői, tapasztalatszerzési és tanulási lehetőséget is nyújt mind a gyermekek, mind a felnőttek számára. A foglalkozás fő célja a kitartás és odafigyelés fejlesztése volt, ezáltal hozzájárulhatunk a gyermekek továbbtanulásának, és a motiváció fenntartásának megerősítéséhez.